Stäng

Hitta snabbt

Vanliga söktermer

Vad behöver du hjälp med?

Om du är strömlös efter att ha felsökt din egen anläggning och inte heller hittar ditt avbrott på vår avbrottskarta, då ber vi dig att felanmäla strömavbrottet till oss på ovan nummer. Felanmälan av bredband gör du direkt till din tjänsteleverantör.

 

Felanmälan elnät dygnet runt

Kundservice elnät

Kundservice Pellets

Driftinformation och avbrottskarta

Våra öppettider

Vardagar: kl. 08.00-16.00
Lunchstängt: kl. 12.00-13.00

Vanliga frågor och svar

Titta gärna bland våra vanligaste frågor och svar, och se om någon annan ställt samma fråga tidigare.

Läs mer

Kontakt- och adressinformation

Huvudkontor

Kundservice: 0680 – 242 00
Kundservice fiber: 0680-243 50
Kundservice miljöbränsle/pellets: 0680 – 244 10
Felanmälan elnät (dygnet runt): 0680 – 711 701

E-post: info@harjeans.se

Postadress: Box 129, 842 22 Sveg
Besöksadress: Sörmovägen 1 (Ulvkälla), 842 35 Sveg

Filialkontor

Verkmästargatan 3
841 32 Ånge

Platskontor

Torvgatan 1
842 31 Sveg

Industriområdet Mallberget
Verkmästargatan
841 32 Ånge

Rörosvägen 41
846 72 Funäsdalen

Industrigränd 4
846 31 Hede

Tippgränd 2
843 31 Bräcke

Miljöbränslefabrik

Härjeåns Energi AB
Postadress: Box 129
Besöksadress: Torvgatan 1
Lastningsadress: Korskällgatan 13
842 31 Sveg

Kundservice miljöbränsle: 0680 – 244 10

Organisationsnummer och bankgiro

Organisationsnummer

Härjeåns Nät AB: 556189 – 3198
Härjeåns Kraft AB: 556015 – 4691
Härjeåns Energi AB: 556582 – 6236

Bankgiro

Härjeåns Nät AB: 782 – 8726
Härjeåns Kraft AB: 780 – 9163

Vanligaste frågorna just nu

Kan jag ha mitt elnätsabonnemang vilande under sommaren/vintern?

Nej, det kan du inte. Däremot sjunker den rörliga delen av elnätsavgiften när du förbrukar mindre.

Hur gör jag för att ändra mätarsäkring?

Ta del av vår guide ”Så här går en ändring av din anslutning till: från start till mål”, där finns allt du behöver veta.

Hur vet jag om jag kan få fiber till min fastighet?

Vill du ansluta till vårt fibernät skickar du enklast in en intresseanmälan. Då kontaktar vi dig och meddelar hur dina förutsättningar för fiber ser ut.

Hur lång tid tar det att få fiber?

Fiberanslutningen tar olika lång tid beroende på hur förutsättningarna ser ut.

Om kanalisation (fiberledning) redan finns i ditt område och det dröjer innan tjälen kommer, då kan du ha en anslutning på plats inom 3-6 månader.

Om vi behöver gräva ner kanalisation i området kan det ta upp till 6 månader för oss att få nödvändiga tillstånd och markavtal på plats – innan vi kan börja gräva. Hur lång tid det förfarande tar är utanför vår kontroll och beror både på myndigheter och privata markägare. Andra avgörande faktorer för när vi kan börja grävningen är marktjäle och snötäcke, vilket vi har ca 6 månader per år eller längre på vissa ställen. Därför kan det ta upp till 1 år att ansluta till fibernätet.

Vill du veta status för din fiberbeställning, mejla till oss på info@harjeans.se.

Här hittar du svaret på din fråga

Ska du flytta?

Vi hjälper dig att flytta med elen

Elnätsavtalet är knutet till en adress och måste alltid sägas upp vid en flytt. Oavsett om du ska flytta till eller från en bostad som är ansluten till Härjeåns nät, så behöver du anmäla din flytt till oss.

Flytta

Anmäl din flytt snabbt och enkelt

Se pågående och planerade strömavbrott

Läs mer

Att tänka på vid strömavbrott

Om det blir strömavbrott vad gör jag då?

Tips vid strömavbrott

Tips och att tänka på vid strömavbrott

Nyheter från Härjeåns

Ta del av intressanta reportage och läs om det senaste hos Härjeåns och i branschen