Härjeåns lanserar ny webbplats
Publicerad 3 februari 2022
Härjeåns lanserar ny webbplats
Ett stort steg mot en bättre kundupplevelse. Härjeåns lanserade under måndagen en ny webbplats där man vill ge användaren en modern, hållbar och användarvänlig upplevelse.
Målet har varit att utveckla en plattform som är enkel och tydlig för kunderna, där en grundlig förstudie gjorts bland annat baserat på tidigare användande av webbplatsen. Tydligare vägar för informationsinhämtning, hög säkerhet och modernt gränssnitt har varit ledord i projektet där besökaren enkelt ska kunna navigera, oavsett om man trillar in via mobil, surfplatta eller dator. Plattformen har utvecklats i samarbete med Swace Digital, en IT-partner med närvaro i Härjedalen i form av en inflyttad projektledare och medgrundare. Bolaget bygger skräddarsydda IT-lösningar och har stått bakom plattformar åt kunder som Rädda Barnen, Zound Industries och Enter Fonder.
– Som digital partner till Härjeåns känns det väldigt kul att rulla ut den nya webbplats som vi under en tid i ett tätt samarbete har arbetat fram tillsammans. Tekniken bakom webbplatsen är en av de modernaste lösningarna på marknaden och ger besökaren en snabb och lättnavigerad upplevelse samtidigt som Härjeåns har en långsiktig, dynamisk och säker lösning som går att vidareutveckla över tid, säger Tomas Jonsson, Projektledare Swace Digital.
Projektet är ett delmål i ett omfattande digitaliseringsarbete, där drivkrafterna är hållbara lösningar som skapar en enklare vardag för kunderna. I samband med lanseringen av nya webbplatsen släpper man även en ny lösning för Mina Sidor, där kunderna kan följa och analysera sin förbrukning på ett mer modernt och interaktivt sätt.
– Säkra och stabila digitala lösningar är en förutsättning för att vi ska kunna växa hållbart tillsammans med våra kunder. Att lansera en ny modern webbplattform är alltid en härlig känsla, men framgången ligger i smarta och säkra integrationer där kundens behov är i fokus. Med lanseringen av Mina Sidor känns det därför extra kul att gå live med nya harjeans.se, säger Malin Segerborg IT-chef Härjeåns.
Hållbara energilösningar har varit en central del av Härjeåns erbjudande sedan begynnelsen när elektrifieringen tog fart för över 100 år sedan. Då genom att skapa möjlighet till ljus och värme i hemmet eller på arbetet. Idag genom trygga och säkra leveranser som samtidigt bidrar till våra globala mål för att minska vår klimatpåverkan.
– Det nya ansiktet för Härjeåns är även ett resultat av en varumärkesresa där hållbara digitala lösningar är en framgångsfaktor för den omställning vi är mitt uppe i. Energibranschen är en framtidsbransch och spelar en nyckelroll i omställningen till ett fossilfritt Sverige. Att investera i smarta digitala lösningar skapar inte bara en enklare vardag för våra kunder, det innebär även möjlighet till att fler unga ser energibranschen som en attraktiv arbetsgivare i framtiden, avslutar Malin Segerborg.
Läs mer